AUTOMATISERINGSDOELEN
Begeleid al je contacten naar de juiste fase in je marketing systeem
Niet alle contacten hebben dezelfde behoeften. Met automatiseringsdoelen kun je zien hoe mensen je verkoopproces doorlopen - en waar mensen afhaken.

Hoe kunnen automatiseringsdoelen je helpen om jouw marketing te managen?
Heb je inzicht in elke stap van het verkoopproces? Dan is het veel makkelijker om jouw marketing te managen. Omdat je precies weet waar elke klant is in het verkoopproces.

Stel specifieke doelacties in
Wanneer contacten de door jou gekozen acties uitvoeren, verplaatst je ze naar de juiste fase van je marketing systeem.

Krijg inzicht in hoe je doelen presteren
Meet hoe lang het duurt voordat je contacten naar de volgende fase van het marketing systeem/verkoopproces gaan. Volg het aantal contacten dat het doel volbrengt en ontdek het percentage dat wordt geconverteerd (een klant wordt).

Segmenteer gebruikers en onderneem vervolg acties
E-mail contactpersonen die een doel hebben bereikt, of diegene die dat niet hebben gedaan. Stuur vervolgens automatisch een melding naar je (sales)team of begin een (nieuwe) automatisering.
Meet elke stap in het marketing proces
Ondernemen je contacten specifiek acties die je wilt dat ze ondernemen? Als je deze (sub)acties meet (zoals kliks en het openen van e-mails), dan kan je zien waar mensen uit je marketing systeem vallen en dit in de toekomst voorkomen.


Geef je contacten wat ze willen
Wanneer een contactpersoon een doel voltooid, kan jouw marketing automatisch reageren. Wanneer een contact bijvoorbeeld een aankoop doet, kunnen jouw marketing-e-mails stoppen en kan een andere reeks beginnen.
Weet wie er koopt en wie niet
Gebruik doelrapporten om de effectiviteit van je marketing te volgen. Weet precies hoeveel mensen je aanbod hebben gezien en hoeveel er besluiten om te kopen. En wat dus je conversieratio is (het percentage dat je vooraf gestelde doel bereikt).


Verkoop nog meer op basis van eerdere aankopen
Wat gebeurt er nadat iemand iets heeft gekocht? Alles wat je maar wilt! Met alle verkoopdata kan je bestaande klanten een nieuw aanbod doen. Dit noemen ze ook wel een upsell of cross-sell. Dat betekent dat je mensen na de aankoop duurdere producten(upsell) of aanverwante & aanvullende producten (cross-sell) probeert te verkopen.
Klaar om jouw winst te vergroten met e-mail marketing software?
✓ Nederlandstalige support ✓ Maandelijks Opzegbaar ✓ Veilig Betalen Met iDeal of CreditCard ✓ 14 Dagen Gratis Proberen
*Geen creditcard of iDeal nodig. 14 dagen proefversie.