fbpx
.st0{fill:#FFFFFF;}

Is E-mail Marketing Dood? Dit Is Wat De Statistieken Zeggen 


Door  MailHop Team

Een van de meest gestelde vragen die wij krijgen:

"Is e-mail marketing dood?"

En wat ons ook opviel is dat de meeste e-mail marketing bedrijven zonder enig bewijs zeggen: 

"Nee, het geld zit voornamelijk in jouw e-maillijst."

Is e-mail marketing nog effectief?

Als je ons al wat langer volgt, dan weet je dat wij alleen bewezen uitspraken doen gebaseerd op cijfers en statistieken. 

Ontdek daarom in dit artikel de waarheid over de effectiviteit en winstgevendheid van e-mail marketing...

More...

Is e-mail marketing dood? Dit is wat de statistieken zeggen

Er zijn tegenwoordig eindeloos veel manieren om (potentiële) klanten te bereiken. Hierdoor zijn er een hoop bedrijfseigenaren en marketeers die zich afvragen of e-mailen nog wel de moeite waard is.

Het antwoord:

E-mail marketing is populairder, effectiever en winstgevender dan ooit tevoren... Mits je het goed doet!

Laten we direct beginnen met de cijfers en statistieken:

E-mail gebruik neemt elk jaar toe

Wist je dat er wereldwijd meer dan 281 miljard e-mails per dag verstuurd worden?

En dit getal blijft maar stijgen. Zo was het in 2009 rond de 205 miljard e-mails per dag. De verwachting voor 2022? Meer dan 333 miljard e-mails per dag. Sinds het eerste e-mail systeem in 1971 is dit getal elk jaar gestegen

Dus is e-mail marketing dood? Zeker niet!

Alleen doordat er steeds meer e-mails verstuurd worden…

E-mail gebruik neemt nog toe

…kan je niet meer zomaar even een e-mail in elkaar flansen en een enorme omzet verwachten.

Nu zijn er mensen die zich het volgende afvragen:

Is e-mailen niet alleen voor bejaarden? De jeugd zit toch alleen op de nieuwe media, waaronder sociale media?

Het antwoord:

Zowel voor jong en oud

Volgens Adestra gebruikt 78% van de jongeren e-mail. Ze zien het als een onmisbaar onderdeel van hun dagelijkse leven.

En met onmisbaar bedoel ik echt onmisbaar…

Mensen lezen elke dag hun e-mail

Maar liefst 99% van de mensen checkt hun e-mail dagelijks. Soms wel 20 keer per dag. Dat bleek uit het onderzoek van DMA Insight.

het e-mail landschap

Kortom:

Het maakt niet uit hoe oud je contacten zijn, waar ze wonen of hoe erg ze aan social media verslaafd zijn. E-mail blijft een effectieve manier om mensen te bereiken.

Nu denk je waarschijnlijk het volgende:

Heel mooi al die cijfers die laten zien dat e-mail populair is. Maar ik wil winst maken en daar lees ik niks over…

E-mail marketing heeft het beste rendement voor 59% van de ondernemers

Een onderzoek van Campaign Monitor laat zien dat e-mail marketing de beste return on investment geeft. Ze vergeleken het met social media, tekstberichten, advertenties en video’s.

De resultaten:

beste rendement voor e-mail

Uit een onderzoek van DMA blijkt dat je voor elke €1 die je investeert €32 terugkrijgt. Verder blijft het voor veel bedrijven de manier om klanten te krijgen en te behouden. Dus het is een enorm belangrijke hulpmiddel om je bedrijf te laten groeien.

E-mail marketing opbrengsten

Daarnaast zijn er nog een paar voordelen die e-mail onmisbaar maken…

Bezorging is beter dan op (bijna) alle andere kanalen

Een e-mail komt altijd aan. Zolang je niet teveel spam meldingen hebt natuurlijk.

Dat is niet het geval met een post op Facebook, Instagram of wat voor platform dan ook. De zichtbaarheid op sociale media wordt steeds lager, omdat meer mensen het gaan gebruiken en er veel content op wordt geplaatst.

Voor e-mail marketing maakt dit niet uit. Hier blijf je het overgrote deel van je doelgroep bereiken als je e-mail marketing op de juiste manier toepast.

De toekomst

E-mail marketing is dus zeker niet dood. Er is zelfs een behoorlijke groei gaande. Alleen doordat mensen steeds meer e-mails ontvangen, wordt de kwaliteit van je e-mail steeds belangrijker.

De principes blijven hetzelfde. Geef waarde in je e-mail, maak het persoonlijk en bouw een relatie op. Vroeger kon je deze principes negeren. Dat kan nu niet meer, want dan verdwijnt je e-mail tussen de 281 miljard andere e-mails.

Nu het belang van e-mail marketing duidelijk is, zijn we benieuwd naar je ervaringen…

De toekomst van e-mail marketing

Hoe ervaar je e-mailmarketing? Is het makkelijker of moeilijker geworden? Brengt het nog steeds verkopen binnen? Of ben je na het lezen van dit artikel nog niet overtuigd en ga je e-mail marketing laten voor wat het is?

Wellicht zijn een van deze populaire gidsen ook interessant voor jou:

Klaar om jouw winst te verhogen met e-mail marketing software & marketing automatisering?

Probeer MailHop 14 dagen gratis. MailHop is partner van ActiveCampaign. Dus je krijgt het systeem van ActiveCampaign en MailHop zorgt voor:

  • Onbeperkt Nederlandstalige support
  • Check
    Gratis online introductie training
  • Check
    Onbeperkt e-mails verzenden
  • Gratis nieuwsbrief templates
  • Gratis online demonstraties

*Geen creditcard of iDeal nodig. 14 dagen proefversie.

MailHop Team


Your Signature

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen