Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/customer/www/mailhop.nl/public_html/wp-content/plugins/activecampaign-for-woocommerce/includes/features/class-activecampaign-for-woocommerce-ac-features.php on line 119

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /home/customer/www/mailhop.nl/public_html/wp-content/plugins/woocommerce-checkout-field-editor-pro/classes/fe/class-wcfe-checkout-field-editor-frontend.php on line 13
E-mailmarketing (FAQ): 17 Veelgestelde Vragen Met Oplossingen – Mailhop: E-mail Marketing Software Voor Ondernemers
.st0{fill:#FFFFFF;}

E-mailmarketing (FAQ): 17 Veelgestelde Vragen Met Oplossingen 


Door  MailHop Team

Heb jij een prangende vraag over e-mailmarketing?

Grote kans dat hij dit in artikel of onze uitgebreide kennisbank wordt beantwoord.

Kan jij jouw vraag niet vinden? Geen probleem. 

Laat een reactie onderaan deze pagina achter en wij beantwoorden hem zo spoedig mogelijk. 

Veelgestelde vragen over e-mailmarketing

More...

Veelgestelde vragen over e-mailmarketing

Vraag #1: Wat is e-mailmarketing precies?

E-mail marketing is simpelweg een moderne vorm van direct marketing (producten direct aan de klant verkopen tegen betaalbare prijzen).

E-mail marketing is niet zomaar een vorm van direct marketing, het is op dit moment de meest effectieve vorm van direct marketing.

Echter vragen nog veel mensen zich steeds af:

Wat is e-mailmarketing precies?

Vraag #2: Is e-mailmarketing dood?

Uit onderzoek blijkt dat E-mail het marketingkanaal is met de hoogste ROI (return on investment). En dat is op zich niet heel gek als je je bedenkt dat E-mail het kanaal is met de meeste gebruikers... wereldwijd:

E-mail gebruikers wereldwijd

Mocht je meer statistieken willen weten over e-mailmarketing... Lees dan dit artikel.


Vraag #3: Welke e-mailmarketing software of tool moet ik kiezen?

Goed. Laten we er niet omheen draaien:

E-mail marketing is big business. En omdat iedereen een graantje mee probeert te pikken, is er een vrachtschip aan E-mail marketing tools beschikbaar.

En dit brengt een aantal voordelen en nadelen met zich mee.

Welke van de 2 wil je eerst weten?

Eerst de voordelen? Oke, daar komen ze:

Veelgestelde e-mailmarketing vragen
  • Voordeel 1: Wegens concurrentie zijn de prijzen van E-mail marketing tools drastisch gedaald.
  • Voordeel 2: Er zijn tegenwoordig een aantal zeer gebruiksvriendelijke E-mail marketing tools.

Nu. Zoals ik al eerder zei…

Er zijn ook een aantal nadelen:

  • Nadeel 1: Er zijn veel Amerikaanse E-mail marketing tools, en het probleem is dat deze tools soms geen rekening houden met de nieuwe Europese wetgeving of dat ze niet Nederlandstalig zijn.
  • Nadeel 2: Er zijn een aantal onbetrouwbare E-marketing tools die met een lage prijs pronken, en het probleem met deze tools is dat al jouw E-mail automatisch in de spamfolder terecht komen (en dat betekent natuurlijk 0 sales voor jouw onderneming).

Kortom:

Als je niet oppast dan gebruik je een onbetrouwbare en ingewikkelde E-mail marketing tool, die jou niets meer oplevert dan een koelkast aan problemen. En aangezien E-mail marketing de hoogste ROI oplevert, is dit doodzonde voor jouw onderneming.

Ben je net als ik? Dan ben je simpelweg op zoek naar:

  • #1: Een gebruiksvriendelijke en Nederlandse E-mail marketing tool, die ook nog eens betaalbaar is
  • #2: Een E-mail marketing tool met geweldige support.

Aangezien er weinig E-mail marketing tools in Nederland zijn die dit aanbieden, is MailHop opgericht. Wellicht ook interessant voor jou om dit artikel met de top 10 e-mail software & autoresponders te lezen.


Vraag #4: Hoe begin ik vandaag met e-mailmarketing?

Kijk. In feite is E-mail marketing net als een “blackbox”:

Black_Box_Principe

E-mail marketing is simpelweg het proces waarmee je input (E-mailadressen) omtovert tot output (verkoop). Om te starten met E-mail marketing hebben we dus allereerst input nodig.

Dus hoe zorg je ervoor dat je een consistente stroom aan E-mailadressen krijgt (die je vervolgens door middel van E-mail marketing omtovert in kopers)?

Er zijn meerdere manieren:


Vraag #5: Voor wie is e-mailmarketing geschikt (en wie niet)?

Uitstekende vraag!

In het kort:

E-mail marketing is geschikt voor elke onderneming.

Het maakt dus niet of jij een eigen onderneming hebt of dat je werkzaamheden verricht binnen de onderneming van een cliënt. E-mail marketing is altijd winstgevend!

Voor wie is e-mailmarketing geschikt (en wie niet)?

Nou ja, natuurlijk wel wanneer je het op de juiste manier toepast.

Hoe je dit precies doet vertel ik je bij de volgende vragen, voor nu:

Hier zijn een aantal voorbeelden van ondernemingen die aan E-mail marketing doen. En dit zijn grote ondernemingen die het succesvol toepassen, dus let goed op:


Vraag #6: Hoe kan ik e-mailmarketing het beste toepassen?

Wederom een goede vraag. In principe zou ik hier een boek over kunnen schrijven. 

Maar laten we eerlijk wezen:

We zijn beiden druk, dus jij hebt waarschijnlijk geen tijd om al die bladzijden te lezen, en ik heb geen tijd om al die bladzijden te schrijven.

Laten we het dus zo simpel mogelijk houden:

Hoe kan ik e-mailmarketing het beste toepassen?

Als je jezelf een hoop gedoe en tijd wil besparen, dan doe je er slim aan om te investeren in de juiste E-mail marketing tool en tips te lezen op onze blog, zodat je een goed fundament hebt om op voort te bouwen.


Vraag #7: Hoe zit het precies met de nieuwe wetgeving rondom e-mailmarketing?

Het zal je vast niet zijn ontgaan dat er in Europa het één en ander is veranderd op het gebied van persoonsgegevens in 2018, de regels van vroeger…

… zijn nu verder uitgebreid met:

Hoe zit het precies met de nieuwe wetgeving rondom e-mailmarketing?

Oef. Dat klinkt als een hoop gedoe en dat is het ook best wel.

Maar geen paniek, ik zal je in Jip en Janneke taal vertellen wat je moet doen:


Vraag #8: Hoe maak ik mijn e-mailcampagnes nog winstgevender?

Door te testen, evalueren, optimaliseren en optioneel uit te breiden. Ik raad je aan om met de volgende onderdelen te beginnen:

  • De titel (headline)
  • De subtitel (subheadline)
  • Afbeeldingen
  • Video’s
  • Design
  • Afbeeldingen
  • De content (bullet points, de tekst etc.)
  • Testimonials (welke je gebruikt, het aantal)

Vraag #9-17: Overige veelgestelde vragen

Voor sommige vragen die binnen zijn gekomen over e-mailmarketing is er een apart artikel geschreven om jou zo goed mogelijk te helpen.

Deze vind je hieronder:

Klaar om jouw winst te verhogen met e-mail marketing software & marketing automatisering?

Probeer MailHop 14 dagen gratis. MailHop is partner van ActiveCampaign. Dus je krijgt het systeem van ActiveCampaign en MailHop zorgt voor:

  • Onbeperkt Nederlandstalige support
  • Check
    Gratis online introductie training
  • Check
    Onbeperkt e-mails verzenden
  • Gratis nieuwsbrief templates
  • Gratis online demonstraties

*Geen creditcard of iDeal nodig. 14 dagen proefversie.

MailHop Team


Your Signature

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Geef aan welke cookies je wilt accepteren of bekijk de privacyverklaring.

Privacyverklaring | Sluiten
Cookie instelingen