Wat is marketing automation? En hoe werkt het?
Dit en nog veel meer gaan we stap-voor-stap uitleggen.
Want het is tegenwoordig onmisbaar voor maximale marketing en omzet resultaten.
Bovendien kan het je honderden uren aan tijd besparen.
Laten we meteen beginnen met de bovenstaande vraag te beantwoorden…

More...
Marketing automatisering stap-voor-stap uitgelegd
#1: Wat is marketing automation?
Heb je het artikel met 17 E-mail marketing tips gelezen? Zo ja, dan weet je dat marketing automation het #1 geheim van succesvolle internetondernemers is.
Maar wat is marketing automation precies?
Dit is simpelweg het automatiseren van het marketing proces.

En uit onderzoek blijkt dat E-mail het marketingkanaal is met de hoogste ROI (return on investment).
Kortom:
E-mail marketing is het interessants om te automatiseren. Het is de 20% die voor 80% van alle omzet zorgt (juist, het befaamde Pareto principe).
Bij de volgende tip vertellen we je graag hoe marketing automation jou gaat helpen met het genereren van meer omzet en het besparen van een hoop tijdverspilling:
#2: Hoe marketing automation werkt + 3 voordelen
Oké. Voordat we de 3 grote voordelen van marketing automation bespreken, wil ik je eerst een voorbeeld geven van hoe je marketing automation kan toepassen...
Wanneer je dit leest dan is kans groot dat je al een E-maillijst hebt.
Of het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw cliënt een E-maillijst heeft.
Zo niet, lees dan eerst dit artikel en ga dan pas verder.

Zoals je misschien wel weet kun je een E-mail sequence opstellen (een reeks aan E-mails die op een vooraf ingestelde tijd bij jouw subscriber (contact) in de inbox terecht komt).
Dit is een simpele manier van marketing automation.
En dit kun je nog verder uitbreiden met allerlei foefjes. Zo kun je bijvoorbeeld iemand die jouw bestelpagina heeft bezocht - maar geen aankoop heeft gedaan - een herinnering sturen.
Dit zijn de dingen waar marketing automation echt tot zijn kracht komt!
Nu je een iets beter idee hebt van wat je met marketing automation kan doen, laten we de 3 grote voordelen bespreken:
Zie je nu waarom marketing automation zo handig is?
Wat? Je zegt dat je het ziet? Maar dat je nog niet helemaal overtuigd bent?
Oké. Tof dat je zo oplettend - en kritisch - bent. Daar gaan we meteen mee aan de slag:
#3: Waarom je marketing automation nodig hebt
Het is geen geheim:
De technologie verandert razendsnel. En het merendeel van de bedrijven die niet meegaan met deze veranderingen gaan vroeg of laat failliet.
Het perfecte voorbeeld hiervan is BlockBuster en Netflix.
Wat BlockBuster is?
Simpel:
BlockBuster was de Amerikaanse variant van Videoland (je weet wel, de oude “filmbibliotheek”).

In 2002 kon John Antioco (de CEO van Blockbuster) Netflix kopen voor 50 miljoen dollar. Antioco dacht op dat moment dat Netflix slechts een “kleine niche business” was. En dit is waarom John Antioco het voorstel van Reed Hastings (de CEO van Netflix) afwees.
Nu. Jaren later. Blockbuster is failliet en Netflix heeft een waarde van 32,9 miljard dollar!
Kortom:
Wees niet als BlockBuster en denk niet dat alles altijd hetzelfde blijft
Kijk. John Antioco had een goedlopende business. En hij dacht waarschijnlijk dat dit voor altijd zo zal blijven. Maar we weten inmiddels beter.
En in onze wereld vindt er een grote verandering op het gebied van marketing plaats.
We hebben het natuurlijk over marketing automation.
En wanneer jij hier geen gebruik van maakt - terwijl jouw concurrenten dit wel doen - dan moet je niet verbaasd opkijken wanneer je vroeg of laat niet meer kan concurreren.
De vraag is dus niet: “Heb ik marketing automation nodig?”
De vraag is: “Hoe start ik zo snel mogelijk met marketing automation?”
En nogmaals, omdat jouw tijd belangrijk is, laten we die vraag gelijk gaan beantwoorden:
#4: De #1 marketing automation & E-mail marketing software
Je hebt geluk. Tot een poosje geleden was elke marketing automation tool Engelstalig, ingewikkeld en super prijzig. Kijk zelf maar eens naar de onderstaande afbeelding:

*Prijzenoverzicht van Infusionsoft.
Echter, zoals we hierboven al beschreven: Jij hebt geluk.
Er is nu namelijk een Nederlandstalige tool, die ook nog eens betaalbaar en simpel is.
Hier is wat Robin Bouwman (Eigenaar van Bouwman Ecommerce) over deze tool zei:
"@MailHop steekt met kop en schouders boven de andere email marketing bedrijven uit. De gratis support is werkelijk fenomenaal.”
En hier is wat Thijmen de Jong (ondernemer) zei:
"Je hoort het steeds vaker 'email marketing is dood!'. Echter, alle succesvolle ondernemers weten dat dit NIET zo is (het gros van het geld wordt immers d.m.v. email marketing verdiend). En @MailHop is een simpele en betaalbare tool waarmee jij alle vrijheid ervaart om email marketing op de JUISTE manier toe te passen."
En het beste van alles? Je kan deze gebruiksvriendelijke tool 14 dagen GRATIS en risicovrij uitproberen <= Klik op deze link voor meer informatie.
En wanneer je bovenstaande link hebt bezocht, dan is het tijd voor:
#5: Gebruik de data om jouw klant/ cliënt beter te begrijpen
Zo. Je weet nu wat de #1 marketing automation tool is. En als je slim bent dan heb je jezelf gelijk ingeschreven om deze tool 14 dagen GRATIS uit te proberen.
Nu.
Hier is nogmaals 1 van de grote voordelen van marketing automation:
Met marketing automation kun je meer data verzamelen.
En met deze data kun je jouw klant/ cliënt beter te begrijpen.

En wanneer je dit op een slimme manier toepast dan is dit natuurlijk ontzettend winstgevend.
Ter inspiratie delen we nu graag 2 ideeën:
Zie je nu hoe marketing automation nog winstgevender kan maken?
Wat? Je zegt dat je marketing automation te gek vindt? En dat je gelijk wil beginnen?
Oké. Klik dan simpelweg hier. Let alleen wel op het volgende:
#6: Vermijd deze marketing automation valkuil
Zoals je misschien wel weet zijn er in Nederland (en Europa) veel regels rondom persoonsgegevens. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
Het is natuurlijk belangrijk dat je deze regels niet overtreedt.
Nu. Geen paniek. We vertellen je graag in simpele Jip en Janneke taal hoe je deze marketing automation valkuil voorkomt. Waar het simpelweg op neer komt zijn de volgende 2 dingen:
Heb je dit gedaan? Oké, hoog tijd voor:
#7: Creëer jouw eigen marketing automation funnel
Bij tip 5 gaven we je een aantal voorbeelden om jouw eigen marketing automation funnel te creëren. En natuurlijk zijn er veel meer manieren om dit (succesvol) te doen.
Vanwege de lengte van dit artikel gaan we er hier niet te diep op in.
Maar er is 1 belangrijk ding om je aan te herinneren:
Hoe je marketing automation op de juiste manier inzet…

Zo. Je weet nu meer over marketing automation dan de gemiddelde marketeer. En er is 1 belangrijk punt wat we nog een keer willen benoemen (zodat je het beter onthoudt;).
Kijk. Wanneer je een huis bouwt dan wil je natuurlijk een goed fundament.
En het precies hetzelfde geldt voor elk proces in jouw bedrijf.
Zonder een goed fundament is bedrijfsproces simpelweg niet optimaal. En we weten beiden dat dit op de lange termijn tot een faillissement kan leiden.
Je moet er dus voor zorgen dat je een goed fundament hebt wanneer het op E-mail marketing automation aankomt (dit is immers het kanaal met de hoogste ROI).
En het best denkbare fundament in de Nederlandse en Belgische markt, is deze betaalbare en gebruiksvriendelijke tool. Deze tool maakt jouw leven niet alleen simpeler, maar het biedt jou ook alle functies om E-mail marketing automation op de JUISTE manier in te zetten.
Je kan deze tool nu GRATIS en risicovrij uitproberen voor 14 volledige dagen. Klik nu simpelweg hier en dan word je doorverwezen naar de aanmeldpagina.
P.S. Heb je nog vragen rondom marketing automation? Voel je dan vrij om een reactie achter te laten onder dit artikel.
Klaar om jouw winst te verhogen met e-mail marketing software & marketing automatisering?
Probeer MailHop 14 dagen gratis. MailHop is partner van ActiveCampaign. Dus je krijgt het systeem van ActiveCampaign en MailHop zorgt voor:
*Geen creditcard of iDeal nodig. 14 dagen proefversie.